8 Ekim 2013 Salı

50. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali Notları-4

50. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali Notları
4.Gün:
Bugün 3 film izledik. İlk filmimiz Ulusal Özel Gösteriminde asıl adı 'Rakı Masası' olan ancak çıkan yasa nedeniyle 'Arkadaşlar Arasında' olarak değiştirilen filmdi. Çok beğendim, 4 erkek oyuncu da başarılıydı. Sıla sürprizi de çok bombaydı. Filmde canınız rakı istemezse, hele öyle bir ortamda ben de Gonca değilim. Salondan bol alkış aldı, keşke yarışsaydı. İkinci filmimiz Ulusal Yarışma Filmlerinden 'Cennetten Kovulmak' idi. Film hikaye kurgusu olarak çok kopuktu, çok şey anlatmaya çabalamış ama olmamıştı. Konu olarak da ben bu tür filmleri sevmiyorum ama mutlaka politik olarak ödül verilecektir kendisine. Filmi aşırı hümanist teyzeler dışında alkışlayan olmadı. Son filmimizin Allah belasını versin diyerek başlıyorum; 'Kısa Film' isimli film beni hayattan soğuttu. Tamamen politik nedenlerle, sırf Kürtçe film olsun maksadıyla yarışmaya dahil eden Altın Portakal ön jürisini lanetliyorum! Tam 1 saat boyunca adamın basurunu izledik arkadaşlar! İnanabiliyor musunuz! Filmin konusu adamın hemoroidi. Şaka gibi. %75'i Kürtçe olan filmde, Türkçe olan yerleri de anlayamadığımız için İngilizce altyazıdan takip ettik. Ama film basur hakkında yani, görüntü, ses, oyunculuk, senaryo falan hak getire! Filmin ilk tuvalet sahnesinden itibaren insanlar çıkmaya başladı, en son salonun az bir kısmı kaldı, biz ne yazık ki salonun ortasında olduğumuz için kaçamadık. Kaçamadıkça ve adamın basurunu izledikçe sinir bastı. Basuru anlatan bir filmi 68 filmin arasından ilk 10'a seçmek Altın Portakal'a yakışmadı.
Gonca, çok sinirli bir halde, Antalya'dan bildirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder